Zielona szkoła „Dźwirzyno 2018” 04.06.2018 r. – 08.06.2018 r.

514

Na początku czerwca, kiedy dzieci już czują powiew wakacji, wyruszyliśmy na zieloną szkołę do Dźwirzyna! Na spotkanie z przyrodą i przygodą! Tradycją naszej szkoły stały się dni spędzone na zielonej szkole. Prowadzona w ten sposób edukacja niekonwencjonalna jest źródłem twórczych energii nauczyciela i ucznia. Wspaniałe dni spędzone nad morskim brzegiem z uczniami IV, V, VI i VII klasy stworzyły okazję do zdobywania doświadczeń, odkrywania nowych miejsc, integracji grupy, zważywszy, że niektóre dzieci były po raz pierwszy na tego rodzaju wyjeździe. Oprócz pobytu na plaży zwiedziliśmy piękne okolice Dźwirzyna. Dźwirzyno to malownicza miejscowość letniskowa nad naszym pięknym morzem.
We wtorek 5 czerwca wyruszyliśmy na wycieczkę do Kołobrzegu. Uczniowie poznali najciekawsze miejsca i najważniejsze zabytki Kołobrzegu. Zwiedzili słynną Bazylikę Mariacką z XIV wieku oraz Muzeum Bursztynu, gdzie mogli obserwować pracę w warsztacie szlifierskim, poszukiwali bursztynu w piasku a także poznali metody wydobywania bursztynu dawniej i dziś. Spacerując po porcie mogli zobaczyć latarnię morską. Na zakończenie wycieczki zostaliśmy zaokrętowani na statek i popłynęliśmy w rejs po morzu. Resztę dnia spędziliśmy na plaży budując rzeźby z piasku, zbierając muszelki i bursztyn. Wieczorem obserwowaliśmy zachód słońca za linię horyzontu.
6 czerwca korzystając z przepięknej pogody odpoczywaliśmy na plaży. Po obiedzie udaliśmy się do Parku Rozrywki „Dziki Zachód” w Zieleniewie. Uczniowie mogli skorzystać      z licznych atrakcji uczestnicząc w zajęciach w Krainach Tematycznych: Wioska Indiańska, Western City, Mini Zoo, Lunapark, Motopark, Miasteczko Ruchu Drogowego. Wielkim zainteresowaniem cieszyło się wśród dzieci strzelanie z łuki, przejażdżka na koniu, rower na linie. Każdy mógł spróbować swoich sił na ściance wspinaczkowej oraz zmierzyć się              z mechanicznym bykiem rodeo. Wieczorem było ognisko z pieczeniem kiełbasek a potem rozgrywki sportowe, gry i zabawy zręcznościowe.
W czwartek 7 czerwca zwiedzaliśmy piękne Ogrody Hortulus Spectabilis w Dobrzycy. Jest to zespół ogrodów o różnej stylistyce i tematyce. Można było zobaczyć Ogrody 4 Pory Roku, Ogród Zegarów, Ogród Kalendarz Celtycki, angielskie rabaty bylinowe oraz największy        w świecie labirynt grabowy. Labirynt powstał z 18 tysięcy sztuk sadzonek tego drzewa. Zajmuje powierzchnię 1 ha, ma ściany o wysokości 2 metrów, a łączna długość jego korytarzy wynosi ponad 3,2 km. W jego sercu znajduje się 20 metrowa wieża widokowa. Na zakończenie najodważniejsi uczniowie mogli udać się na spacer po labiryncie. Uczniowie spacerując po przepięknych ogrodach poznali i obserwowali liczne gatunki drzew i roślin.      Po obiedzie udaliśmy się na spacer na plażę,
Piątek 8 czerwca to nasz ostatni dzień nad morzem. Poszliśmy na spacer nad jezioro Resko, przy którym znajdował się nasz ośrodek. Pożegnaliśmy się z morzem i wyruszyliśmy         w drogę do domu.
Czas spędzony nad morzem upłynął bardzo szybko, wszyscy opaleni i zadowoleni wróciliśmy do domu.