Wycieczka do Ogrodzieńca i Bobolic

584

Dnia 17 października 2017 r., w piękny, jesienny, słoneczny poranek wszyscy uczniowie naszej szkoły wyruszyli na jednodniową wycieczkę.
Pierwszym celem podróży były ruiny Zamku Ogrodzieniec leżącego na Jurze Krakowsko – Częstochowskiej. Jest to jeden z zamków usytuowanych na turystycznym Szlaku Orlich Gniazd. Jest to także jedna z największych budowli sięgająca czasów Kazimierza Wielkiego, świetnie wkomponowana w naturalne masywy wapienne. Zamek w Ogrodzieńcu zwiedzaliśmy z przewodnikami podzieleni na dwie grupy. Obejrzeliśmy wszystkie części ruin zamku, liczne wystawy tematyczne, a także zakupiliśmy pamiątki na kramach stojących na dziedzińcu. Kolejną atrakcją była Lekcja Żywej Historii- połączenie zabawy i nauki. W ramach tematu : „W zwierciadle czasu” zostaliśmy wciągnięci we wspaniały średniowieczny świat, gdzie uczniowie mogli się wcielić w walecznych rycerzy i zacne dworskie damy. Była okazja, aby poznać rycerski kodeks i spróbować swoich sił w mini turnieju rycerskim.
Kolejnym celem naszej szkolnej wycieczki był zamek Bobolice – średniowieczna warownia położona również na Szlaku Orlich Gniazd, powstała za czasów Kazimierza Wielkiego. Po odrestaurowanym zamku oprowadził nas przewodnik ukazując komnaty, liczne eksponaty muzealne i piękne widoki na okolicę. Po zwiedzeniu zamku w Bobolicach udaliśmy się           w drogę powrotną zatrzymując się na chwilę przy restauracji u podnóża ruin zamku            w Mirowie. Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w kierunku Borek Wielkich.
Ciekawie spędzony czas umożliwił poznanie życia w czasach średniowiecza, czasach zamków i rycerzy.